Gdzie szukać witaminy K2

Gdzie szukać witaminy K2

O tym, jak ważną rolę w organizmie każdego człowieka odgrywa witamina K2, jak i związana z nią witamina K2 MK7, wie praktycznie każda osoba. To właśnie ona wpływa w znacznym stopniu na procesy związane z krzepnięciem krwi, jak i odpowiada za zdrowe oraz mocne kości. Utrzymanie jej odpowiedniego poziomu w organizmie skutecznie przeciwdziała zwapnieniom naczyń i chorobom układu krążenia. Dlatego też witamina K2 MK7 jest tak chętnie zażywana przez wiele osób. Powstaje ona w tak zwanym procesie biofermentacji.

Dzięki temu, że jej bazę stanowi grupa bakterii (identycznych do tych występujących we florze jelitowej) dobrze jest przyswajana przez nasz organizm. W jej składzie nie znajdzie się glutenu, soi, drożdży, sztucznych aromatów, laktozy, białka mleka krowiego, czy też żelatyny. Nic więc dziwnego, że dużo osób postanawia ją stosować. Gdzie natomiast można znaleźć witaminę K2? Tego dowiesz się z niniejszego wpisu. 

Jak zadbać o dobry poziom witaminy K2?

Ludzki organizm sam wytwarza w dużej mierze witaminę K2. Proces ten zachodzi w jelicie cienkim, przy udziale flory bakteryjnej. Aby ją w tym wspomóc warto jest spożywać produkty, które są wytwarzane w ramach fermentowania. Do ich grupy zaliczają się między innymi sery (np. niemieckie, szwajcarskie, czy też holenderskie), kiszone ogórki, jak i kapusta, czy też japońskie Natto.

Witamina K2 w bardzo małych ilościach jest obecna również w produktach, które pochodzą od zwierząt. Do nich można zaliczyć między innymi mięso, jajka, czy też produkty mleczne. Witamina K2 MK7 dostępna jest również w formie tabletek

Wchłanianie się witamin do naszego organizmu 

Jeżeli stwierdzimy, że w naszym organizmie brakuje witaminy K2, w takim przypadku warto chociażby zdecydować się na witaminę K2 MK7 w tabletkach. Bardzo łatwo wchłania się ona do organizmu ludzkiego, należy tylko zwrócić uwagę na to, że należy spożywać ją z tłuszczami, w których się rozpuszcza.

Prawidłowa dieta przy suplementacji to podstawa i dotyczy ona zarazem takich witamin jak B complex, B3,D3, C, B12 czy też selenu, l karnityny, kwasu alfa liponowego, chromu w tabletkach, koenzymu Q10, czy też glutationu. Dlatego też warto w pierwszej kolejności zapoznać się z podstawowymi informacjami o konkretnych substancjach, aby móc w pełni czerpać z płynących z nich korzyści.